Διαδικτυακό Μάρκετινγκ | Τι είναι;otherwise | Διαδικτυακό Μάρκετινγκ

Το Διαδικτυακό Μάρκετινγκ είναι σήμερα από τα πλέον σημαντικά κομμάτια του marketing προϊόντων, υπηρεσιών και επιχειρήσεων εν γένει. Όπως περιγράφει και η ονομασία του, Διαδικτυακό Μαρκετινγκ είναι το σύνολο των ενεργειών προβολής και επικοινωνίας που εφαρμόζονται στο internet. Υπάρχουν πολλοί μέθοδοι που εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ, γνωστό και ως e-marketing, web marketing, οnline marketing, digital marketing ή internet marketing.

 

Διαδικτυακό Μάρκετινγκ | Δημοφιλείς μέθοδοι

Βελτιστοποίηση SEO (Search Engine Optimization): Από τις βασικότερες μεθόδους στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ είναι το λεγόμενο SEO το οποίο είναι το σωστό «χτίσιμο» μιας ιστοσελίδας και οι επεμβάσεις στην δομή του περιεχομένου της, ώστε να είναι φιλική στις μηχανές αναζήτησης. Διαβάστε περισσότερα «εδώ».

Paid Search Marketing (Pay per Click – PPC): Είναι ένας τρόπος διαφήμισης που πληρώνεις ότι παίρνεις, γιατί η επιχείρηση πληρώνει μόνο όταν ένας χρήστης κλικάρει τη διαφήμιση της. Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη της μεθόδου, όταν εφαρμόζεται σωστά, είναι η στόχευση σε συγκεκριμένο κοινό και τα μετρήσιμα αποτελέματα. Προσοχή όμως μην «πετάτε» τα χρήματα σας αν δεν έχετε μια ιστοσελίδα με υψηλό Conversion Rate.

Social Media Marketing: Στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ η χρήση των κοινωνικών δικτύων είναι πλέον απαραίτητη και στόχος είναι η προσέλκυση κοινού και η άνοδος της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας. Βασισμένο στα σύνολα χρηστών που τέμνονται και το word of mouth (ή μάλλον «like, share, follow, comment of user») μπορεί να προσεγγίσει μεγάλη μάζα χρηστών και να δώσει αποτελέσματα με χαμηλό έως και μηδενικό κόστος. Διαβάστε περισσότερα «εδώ».

Affiliate Marketing: Είναι μια μέθοδος στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ όπου ο Affiliate (Συνεργάτης) προωθεί επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας, αλλά πληρώνεται μόνο αν οι επισκέπτες που προωθεί αυτοί πραγματοποιήσουν κάποια συγκεκριμένη ενέργεια ή σύνολο ενεργειών (αγορά, συμπλήρωση φόρμας κτλ).

Email Marketing: Όχι δεν εννούμε να στείλουμε 1.000.000 emails σε αγνώστους που είναι μια κακή πρακτική. Η συγκεκριμένη ενέργεια στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ προυποθέτει οι πελάτες να έχουν εγγραφεί σε κάποια υπηρεσία  Newsletter (Δημοσίευσης) έτσι ώστε να λαμβάνουν ενημερώσεις με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του Brand Loyalty δηλαδή την αφοσίωση των πελατών στην επιχείρηση.

Video Marketing: Αυτή η μέθοδος στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ αφορά την δημιουργία Video το οποίο βλέπει ο χρήστης, πρίν ή κατά την διάρκεια προβολής ενός άλλου βίντεο στο διαδίκτυο, όπως για παράδειγμα στο YouTube.

Υπάρχουν φυσικά και άλλες μέθοδοι που εφαρμόζονται στο διαδίκτυο για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών που συμπληρώνουν το σύνολο που ονομάζουμε Διαδικτυακό Μάρκετινγκ.

 

Διαδικτυακό Μάρκετινγκ | Μεθοδολογίαotherwise | Διαδικτυακό Μάρκετινγκ

Η μεθοδολογία για την επιτυχία στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ έχει κάποια στάδια.

Το πρώτο είναι να βρούμε το «κοινό στόχος», δηλαδή σε ποιους απευθυνόμαστε και ποιά είναι τα χαρακτηριστικά του. 
Χαρακτηριστικά όπως ηλικία, μόρφωσης, φύλο, οικονομική στάθμη, κίνητρα, που «συχνάζουν»

Στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ το δεύτερο πολύ σημαντικό είναι να ξέρουμε αν το προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρουμε έχει «αναζητησιμότητα» και με βάση ποιες λέξεις κλειδιά.

Επόμενο στάδιο η έρευνα ανταγωνισμού που στην ουσία είνα μια ανάλυση, για το πως προσεγγίζουν οι ανταγωνιστές σας το συγκεκριμένο κοινό, μέσα από το Διαδικτυακό Μάρκετινγκ αλλά και γενικότερα.

Βασικότερο όλων η κατασκευή ή η προσαρμογή της «ιστοσελίδας προορισμού» με βασικό στόχο να έχει υψηλό Conversion Rate μέσα από το design, την σαφήνεια, την πειθώ και την ευκολία στη χρήση.

 

Διαδικτυακό Μάρκετινγκ | Μόνο του;otherwise | Διαδικτυακό Μάρκετινγκ

Όχι βέβαια. Το Διαδικτυακό Μάρκετινγκ δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα μέσα του «Παραδοσιακού Μάρκετινγκ». Ο λόγος είναι απλός, το Διαδικτυακό Μάρκετινγκ έχει υψηλή απόδοση αλλά χαμηλότερη αποτελεσματικότητα από άλλα μέσα και ενέργειες. Αυτό εξηγείτε εύκολα μέσω του Conversion Rate.

Έχουμε μια ενέργεια στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ η οποία έχει χαμηλό έως μηδενικό κόστος με Conversion Rate 1,5%. Μια χαρά. Έχουμε επίσης μια ενέργεια «Παραδοσιακού Μάρκετινγκ» η οποία έχει Conversion Rate 6% αλλά έχει κόστος (π.χ. υλικά, αγορά διαφημιστικού χώρου, ανθρώπινο δυναμικό κτλ). Επίσης μια χαρά.

Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι παρόλο που το Διαδικτυακό Μάρκετινγκ έχει πολλά πλεονεκτήματα, η καλύτερη οδος για το μεγαλύτερο ποσοστό προϊόντων και υπηρεσιών είναι ο συνδυασμός… και για αυτό είμαστε «εδώ».